top of page

סיפורים מהשטח

  • תמונת הסופר/תulfat Haider

ביחד לא רק ברגעי התהילה, גם כשקשה

פורסם ב-25.10.16 על ידי נשים עושות שלום


אם השתתפתם בקטע כלשהו מצעדת התקווה, הבחנתם ודאי בצועדת התמירה עם השיער הארוך שהובילה, יחד עם חברתה הנמוכה ממנה, את טור הצועדות. אולפת חיידר וחגית לביא (ראו כתבה נפרדת על חגית) הובילו במשך שבועיים מאות צועדות במסלול ארוך ולא קל מראש הנקרה בגבול הצפון עד ירושלים. הן היו שם ועודדו את הצועדות והצועדים לא רק ברגעי ה”תהילה” אלא גם בקטעים הקשים ולפעמים משעממים בדרכי עפר מרוחקות בחום הצהריים.





אבל אולפת נראתה בערב האחרון בירושלים יפה ורעננה בדיוק כמו ביום הראשון. באישיותה, בהופעתה ובשפת הגוף שלה מקרינה אולפת חיידר תחושה של נחישות, רוגע ויכולת. כספורטאית מחוננת ואלופה בכדור-עף ובסוגי ספורט אתגרי, היא רגילה להתמודד עם אתגרים לא פשוטים.  מגיל צעיר התאמנה אולפת בכדור עף. לאחר ששיחקה כמה שנים בליגת העל, הייתה מורה לחינוך גופני, חברה בסגל נבחרת ישראל בכדורעף ועסקה בקידום נשים בספורט ובקידום פעילויות ספורטיביות המפגישות בין ערבים ליהודים.  


חקירה קצרה העלתה שאולפת מצטיינת לא רק בספורט אלא גם בפעילות חברתית. היא עובדת כמנהלת תכניות במרכז תרבות יהודי-ערבי – בית הגפן בחיפה, מתוך אמונה כי שינוי יגיע דרך עשייה בשטח ולא בדרך פוליטית או ממקום של פרסום כפוי.


את הערכים לפעילות החברתית ספגה אולפת בבית הוריה. בת למשפחה מוסלמית, ילידת כפר סמיר על חוף הכרמל, ספגה בבית הוריה ערכים של כבוד האדם, חירות ושוויון. ערכים שבאו לידי ביטוי אפילו בשם שנתנו לה הוריה. בערבית השם אולפת בא מן המילה אולפה שמתארת ידידות ורעות, ואילו חיידר הוא שם נרדף לאריה (ספורט!). כאן המקום להזכיר שגם אחיה של אולפת  נישאים לגובה ועוסקים בספורט. חיידר מאמינה כי הטבע הנו מקום נייטרלי ושוויוני עבור כל בני האדם, ומנקודת ההתחלה השוויונית שהטבע בורא, ניתן ליצור שינוי ומפגש של ערכים ללא הבדלי דת, גזע ומין. חיידר התקבלה בחברה הערבית והיהודית בזכות כישוריה הספורטיביים, והיא פועלת לפתוח דלתות לנשים בתחומי הספורט השונים.


ב-2004 השתתפה במשלחת שלום לאנטארקטיקה. 4 הישראלים ו-4 הפלסטינים שהרכיבו  את המשלחת קראו להר שעליו טפסו ביבשת הקרה – “הר הידידות ישראל-פלסטין”. בעקבות המסע הוסמכה  אולפת כמדריכה של הארגון הבינלאומי Outdoor Bound , המפתח מנהיגות דרך פעילויות בטבע, על מנת לקדם שותפויות חברתיות, סובלנות ודו קיום. ב-2015 ייצגה אולפת חיידר את יבשת אסיה במסע למען איכות הסביבה ולמען נגישות למי השתייה בעולם. ב-100 ימי המסע צעדו 6 נשים נבחרות מרחבי העולם ממקורות הגנגס במורדות ההימלאיה עד שפך הנהר באוקיינוס ההודי. כיום מובילה אולפת מסעות בטבע של נערות, נשים וגם סטודנטים למען קירוב לבבות וערכים של חיים משותפים. 


ל”נשים עושות שלום” הצטרפה אולפת מיד עם יסוד התנועה ב-2014 ומאז היא פעילה עם חברותיה באזור חיפה. החודש זכינו לראות אותה צועדת בראש הטור בצעדת התקווה.


לקריאת הכתבה המלאה:



10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page